Som ett brev på posten..

.. här verkar det som att allting börjar få en rätsida igen, min förkylning börjar ge med sig och Alvas grinighet är inte längre ett mysterium. Det har nämligen ploppat upp en liten tand! :-) Mammas bebis börjar bli stor! 
 
Farmor och farfar har kommit hem igen och det måste jag säga känns väldigt skönt.Även om man inte alltid är där så är vi där ofta och jag har saknat dom riktigt mkt under den här veckan.
Tack och lov är dom hemma nu när min älskling går på eftermiddagsvecka så kanske vi åker dit och härjar med gammelfammo och gammelfaffa någon dag..
 
Jag vill vill vill verkligen åka ner över inom det närmaste krama på mina kusiner,farbröder och Petra.
jag ogillar verkligen att vi bor så otroligt långt ifrån varandra. Dom har inte ens hunnit träffa Alva ännu,just pga de här jäkla avståndet.Nå nå nu är det som det är och än verkar jag ju inte kunna åka någonstans. Jag vill ju inte pysa nu när vi snart har ett födelsedagsbarn att fira. Just det Ewwe blir hela 5 år! Stora damen ju.
Hon har redan i höstas beställt vilken tårta hon vill ha,eller ja snarare hur den ska se ut. så jaaa... jag får ju helt enkelt göra mitt bästa.Tack och lov brukar hon vara nöjd över det mesta! :-) Om hon inte hunnit ändra sig och kommit på något annat vi ska göra istället..
 
Kanske dags att göra i ordning kalasinbjudningar och köra igång med bakningen då allt inte går så super snabbt med en monsterlik lillasyster i huset!?
 
Frågan är bara vad ska bakas?
Vilka ska man bjuda?
 
 
 
Har idag inte gjort dessmer.. och det känns jobbigt, jag hade verkligen visioner.. Hemmet skulle städas. Jag fick iaf  dammsugaren genom köket och hallen samt ett gäng med kläder tvättat.HELT otroligt hur mkt tvätt det blir med småbarn i huset! Känns som att man aldrig ser botten i den där tvättkorgen.. och när man äntligen tror att man skymtar den då fylls det på med nytt! Jobbigt va!?
 
Var förbi i sammakko en sväng idag,först hos cilla och henka,men cilla var inte hemma. Sen till farmor och farfar.Farmor blev glad över att träffa oss eller ja förmodligen mest Alva;-) 
 
Nu väl här hemma igen ska jag kila ner i källaren och hänga upp lite tvätt sen tror jag nog att jag ska roa mig med att Renbädda våran säng och seeeen ska jag gosa ner mig i soffan brevid min stora kärlek <3 man får ju passa på att snosa lite på honom när man får tiden.. Alva vill ju gärna vara den som blir snosad på.. Nu ett ryck och sen lite kaffe på det hela. Hej så länge
 
 
 
btw ska bjussa på några bilder..
 
Alva med sin julklapp från moffa.. Racerstolen
 
Myser med pappsen, inte lätt att vara nyvaken utan en mysstund.
 
 
Slappa i babysittern är det härligaste som finns..
 
Klappa vovve..(Donna ser ut att vara såååå förskiktig,annars är hon ett riktigt yrväder)
 
TJENA!!! :-)
 
 
Matdags,potatis och majspuré är mumma.. Fråga pappa vad han tyckte om allt kladd!
Jag blev trött iallafall..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0