Åren går..

från 2012 till 2013..  Ärligt tarlat är jag ruskigt imponerad över mig själv och min förmåga av att utvecklas ännu.
 
Jag tänkte göra som dom flesta andra bloggare gör och resumera mitt 2012 i korta drag eller ja så korta jag kan ;) 
 
 
Hela 2012 har ju helt klart varit ett förändringens år.. Och absolut till det bättre! jag kan inte tänka mig någon som har känt den där enorma lyckan mer än mig.
 
Jag blev sambo med min underbara älskade Mattias, Vi förlovade oss och vi blev föräldrar!
2012 har verkligen gett mitt liv en mening, jag har fått något att kämpa för, något att ta hand om och framförallt jag har mött 1 av dom 3  människorna som jag älskar gränslöst! 
 
Jag har gjort massor med saker under året, jag har både skrattat och gråtit, jag har njutit av solens härliga strålar och av vinterns bitande kyla... 
 
Jag har sett människor jag älskar dela med sig av sin kärlek, jag har sett barn komma till våran värld och har även sett en del av livets baksidor.. om man nu kan kalla det baksidor.. 
 
Vad jag har har lärt mig under 2012.. Är att kärlek föder kärlek och hat föder hat..
Livet är för kort för att tjura över små saker.. när du trasslar in dig.. ta en sax och klipp dig lös går inte det så be någon hjälpa dig.. våga vara den du är, du är älskvärd precis som du är!
 
Jag har om ni frågar mig mist vänner under det gångna året och jaa... ärligt talat vet jag inte om man kan kalla det vänner heller.. för jag menar vänner ger väl inte bara upp på varandra? Nej dom jag anser som vänner finns kvar och det är jag glad över..
 
Det här med att vara mamma är underbart, och med det ansvaret jag fick så kom även visheten.. Jag fick se vilka som var det dom sa att dom var och vilka som inte var att lita på... Jag kan erkänna att jag saknar att kunna sätta mig och måla 4-5 timmar i sträck utan att någon stör mig, jag saknar att bara åka och vara borta några dagar eller så med endast en tandborste som packning.. men vet ni? Det finns inget jag älskar mer än att vara mamma. När 2012 kom, så kom det med en underbar liten dotter åt mig och hon är helt klart det bästa som hänt mig, hon är anledningen till att jag orkar kliva úpp om mornarna och orkar leva mitt liv. Underbara älskade lilla barn! Hon får mig att kunna bryta penslarna och aldrig mer måla en tavla, samtidigt som hon får mig att måla hela världen åt henne.
 
 
Det var allt från mig.. just nu iaf :)

Kommentarer
Postat av: tessi

Åhh vad fint skrivet!

2013-01-05 @ 21:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0