Min mamma och jag..

Tänk att det finns saker som man tar efter sin mamma.. Fast man ibland tänker att så där ska då inte jag bli och sådär tänker jag aldrig någonsin göra!
 
Ikväll när jag stod där vid bänken och hade vispat grädde med elvispen kommer jag på mig själv med att stå och snurra upp sladden runt elvispen( Okej säkert fler än jag och min mamma som gör det men...) jag hade blivit tokig om jag nästa gång jag ska plocka ut den ur skåpet och använda den hade hittat den i en enda röra.. eller ja tokig och tokig men måttligt irriterad.. det jag ville komma till iallafall är att mamma också rullar sladden runt elvispen..
 
Fler saker som vi gör likadant är de där med den där satans tvätten.. och allt jävla "luktande"( då inte bara tvätt)
 
När man har tvättat kläder och dom har hängt på tork och det är dags att vika dom i högar och bära in allt så sitter man där i soffan eller står där i tvättstugan med en tröja i handen och bara MÅSTE lukta på den rena tröjan, för dom luktar ju så otroligt gott!
 
Sen har vi ju det klassiska "mommo/mamma-kommer-på-besök-måste-vattna-blommorna-syndromet"
Innan mommo och moffa skulle komma på besök på den tiden jag ännu bodde med min mamma så fick min mamma nån sorts panik över att vattna blommorna innan dom kom så att inte mommo behövde gå en runda med vattenkannan.. behöver jag säga att jag är likadan när min mamma är på intågande?
 
Har även utvecklat något nytt som jag inte tror att mamma har som fixidé innan mommo kommer och de är det där med att jag HELLST inget måste alltså men som sagt HELLST hinner skura handfatet på toa.. kranen,handfatet och kanske kolla toastolen också.. men just de där med handfatet.. sjukt hur man blir va? Inte för att jag tror att mamma skulle bry sig dessmer om mitt hem såg ut som det gör när hon dyker upp.. hon kommer ju faktiskt för att hälsa på mig och inte granska mitt dass och mina krukväxter?!
 
var bara tvungen att skriva detta, och mamma om du läser detta så kan jag tänka mig att där lär skratta gott, iaf när du läser biten om tvätten som jag alltid har retat dig för ;D
 

Kommentarer
Postat av: tessi

De där med att städa toan innan besök brukar jag också ha :)

Svar: haha ja du ser:P
Hanna Karlsson

2012-10-25 @ 06:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0