Ja men dra åt...

Ni skulle bara veta vad jag längtar till julen nu! Längtar verkligen tills jag får börja julpynta och göra det julmysigt här hemma <3 Här snöar det idag och inte gör det ju suget över att pynta för jul något mindre direkt.. Hjärtat verkar också aningens sugen på det här med julpynt, tyckte han surrade något om julutebelysning..? Betyder det att jag åtminstone kan bege mig ner i källaren och reka bland julsakerna och se vad som finns? Måste säga att jag verkligen ser framemot den här julen, den ska firas här HEMMA med alla mina tre hjärtan och den som känner för att dom vill fira den med oss får helt enkelt komma hit.. Jag måste säga att ÄNTLIGEN efter alla dessa år med kaos och kringflackande ska det bli otroligt skönt att få vara just hemma.
 
Nu när jag har blivit mamma och allt så känns det skönt att börja bygga upp en egen jultradition med min egen familj.. Förra julen var en av dom jobbigaste jularna någonsin och samtidigt den bästa någonsin..
 
Förra årets julhelg såg ut som så..:
*dagen innan julafton- Firade vi jul hos mormor och morfar med mamma och moster och dom närmaste från mammas sida.
*Julafton- Först var vi i kullen hos hjärtats syster med familj där även deras föräldrar var med oss, sen bar det av till sammakko för julfirande med min pappa och mina farföräldrar..
*Juldagen- Då blev det först julfirande hos hjärtats Fammo med hans faster och hennes familj, även Ida med familj och hjärtats föräldrar. Sen for vi till Ullatti på kvällen och sov över hos mamma och Jörgen.
 
Sen den 27:e-28:e då kissade jag på stickan och fick veta att jag var gravid, snacka om julklapp!;)
Beslutet kring graviditeten var inte speciellt svårt att fatta, det enda som egentligen skrämde mig var ansvaret och allvaret som isåfall skulle komma.. och ja.. ni kan ju gissa vad vi valde!?;)
 
 
 
Så.. åter igen.. Jag ser verkligen framemot våran jul här hemma på 44:an och jag hoppas verkligen att vi får hit många familjemedlemmar att fira den med oss! 
Behöver jag säga att jag är lycklig nu?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: tessi

vi har banne mig också gått i strejk! förra året sa vi också att om någon vill fira med oss så får dom snällt komma hit. samma blir de i år

Svar: ja, och det bästa är att ingen kan bli sur över att man inte väljer att fira med dom.. Då har dom ju faktiskt gjort ett eget val om dom inte väljer att komma:)
Hanna Karlsson

2012-10-30 @ 13:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0