Kristi himmelfärdsdag...

Jaha och?  Man blir ju helt virrig av alla dessa röda dagar..
Här  på 44:an är det lugnt och tyst, en stund till iaf :)  Pigis blåser på ännu och ja här sitter jag klarvaken, slog upp mina brun/gröna 04.43 och sen dess har jag vart vaken.. halv slummrade väl typ 2 min tills hjärtats alarm gick igång 04.45 :P låg i sängen till klockan 06.00 iaf, vad tusan har det tagigt åt mig!? Jag menar varför inte sova som normala människor denna tiden på dygnet? Känner mig hur som hellst väldigt trött just nu vilket iofs borde försvinna snart då jag sätter igång och rumstrera i källaren, ska ner och hänga lite tvätt snart och samtidigt vika in tvätten som redan hänger där nere och sen mina vänner tänkte jag försöka få lite ordning i källaren så jag får in mitt "nya" målarbord;D Ska göra min lilla målarhörna där nere och har värsta planen på hur det kan möbleras :D Självklart är vädret trist och mulet så någon vidare ute dag känns det inte som idag.. Fast graderna är rätt okej så nog hade det varit skönt att komma ut och göra lite nytta, känner att jag hade behövt kratta lite men det finns massa saker här inne som faktiskt är Prio 1.. Nå nå vi får väl se, slutar väl med att jag inte får något alls gjort ;) haha
Är ju rätt länge sen jag uppdaterat er och kan berätta att sen sist jag skrev har vi hunnit få toaletten på övervåningen fixad så nu är den igång igen(lyckliga jag!) Igår var jag och pigis hos farmor och farfar hela dagen och jag passade på att baka lite bullar åt dom:) Farfar vart glad över nybakta bullar och farmor tyckte de kändes sååå skönt att bara få sitta och ändå få massa bullar att fylla frysen med, så igår var jag med andra ord det där barnbarnet alla drömmer om ;)
En diskmaskin har också hunnit flytta in här hos oss och hur jävla underbart är inte det lixom?! Både jag och älsklingen avskyr att diska så det är gudomligt!  Köket börjar också kännas riktigt bra nu, ja det var ju bra innan också men nu känns det mer som "hemma" om ni förstår hur jag menar.. :)
Bebismagen växer mer och mer och nu har tilloch med hjärtat kommenterat att jag börjat få mage, känns verkligen.. hmm.. bra.. att höra, haha! nästan alla mina kläder är emot mig just nu och det känns väl inte fullt lika bra, MEN snart kan man plocka fram sommarklänningarna och kjolarna längtar tills dess så man slipper hålla på att bängla med alla byxor,knappar och trånga tröjor. Till och med min Onepice börjar kännas aningens trång!
Men jag är imponerad över att vara i vecka 24 och ligger fortfarande 3 kg minus från första vägningen på MVC.
Har också börjat känna lite panik över kläderna till midsommar skulle verkligen vilja ha något jätte fint då vi ska på bröllop men man törs ju fan inte köpa något nu och hoppas att det passar :/ Har en jätte fin tunika som är väldans stor (kära mormor tyckte jag skulle få den så magen har nått att växa i  till sommaren är lite inne på om jag ska ta den och bara vita enkla leggings meeeen det återstår att se :)  tror ju det bara kommer att smälla till snart och magen blir enorm.
Nå nå nu göra ett ryck här och kanske käka lite frukost.. Sen källaren! Tjingeling
PS. bjussar på några bilder..
Våran tjusiga toalett! Blev nöjd som tusan :D
Bebismagen börjar kika fram <3
Bakade som sagt bullar hos farmor och farfar igår:)
Majbrasan i Yrttis!:) Den försvann i ett naffs!
En nöjd pigis var och kikade på majbrasan
När Tindra och Texas var här så sysselsatte jag tjejerna med skattjakt och detta samt ett gäng lördagsgodis var vad dom hittade när dom följt alla ledtrådar..:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0