Kaffetåren och en pigis som surrar oavbrutet..

Jag kan inte för mitt liv förstå hur mycket det ryms i en fyra åringshuvud, tusen tankar om allt och då menar jag precis ALLT. "Hanna kommer du ihåg när vi byggde pepparkakshuset? varför vet vi inte om bebisen i magen är en lillasyster eller en lillebror, har du haft en sticka någon gång, varför tål inte du äpple, jag minns när vi var i piteå på sommaren men det gör inte faffa" Tänk att så många olika saker bara kan dyka upp och väcka funderingar...
hur som hellst här sitter jag och dricker lite kaffe, pigis ligger på golvet och leker med ett gäng småsaker.. Haha hon är allt bra söt den där donnan.. Hon ligger på golvet och viskar svordomar i hopp om att jag inte ska höra henne, vilket jag tyvärr gör då hon ligger just brevid mig;)  Hon testade nämligen de här med att svära åt mig idag och jag förklarade för henne att man inte svär åt folk.. Jag är väl egentligen inte den bästa på att öppna munnen om att inte svära som har en förbaskat ful ovana (har dock blivit mycket bättre!)   men som sagt, förklarade att man inte ska svära åt folk för dom kan bli ledsna och att det är fult att svära. Hon skulle nämligen ut och hämta posten och vågade inte gå för att det var en traktor efter grusvägen här brevid oss så hon kom in och säger "Men förfan Hanna det är ju en traktor där ute" jag som då var tvungen att hålla god min och förklara att man inte säger så lyckades faktiskt.. Hon förstod mig iaf ;)
Nu har faffa just vart hit och hämtat henne och hon var sjukt lycklig över att få åka iväg lite :) Frågan är bara vad jag ska roa mig med nu.. känns alltid så tomt när hon åker.. :/ Kanske jag passar på att spela lite nu och inväntar hjärtat som slutar om nån timme.. Ja vi får väl se..  tjingeling! <3
Kaffe och kaka till ljudet av mix megapol... tur att solen skiner in genom fönstret iaf så man får lite gnista..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0