Gelénaglarna! :)

Hej alla mina rara vänner.. :) 
 
Nu har jag som sagt fått mina grejer så jag kan göra Gelénaglar och ni som känner mig vet ju att jag även Dekorationsmålar dom för den som vill.. 
 
För att göra Gelé naglar tar jag 200:- Tills vidare iaf och har fått bli lite varm i kläderna.
Kommer att höja priset så småning om.
Vill man  dekorationsmåla dom så tar jag 200:- även där.
Om du hellre vill förstärka din egen nagel så gör jag det också och då till en kostnad av 200:-
 
Tänkte bjussa på lite fakta om Naglarna och självklart lägga upp en del bilder som jag har fotat på mitt arbete.
 
 
 
När du gör dina naglar hos mig är det viktigt att ha i åtanke att jag INTE är utbildad, utan gör detta av eget intresse och utvecklas hela tiden. Jag gör som sagt bara Gelénaglar då de är det matrialet jag tycker verkar smidigast och framför allt roligast,Sen blir det ju snyggt också! Som tack för att du gör dina naglar hos mig så ger jag dig 1 veckas garanti, vilket innebär att om du t.ex skulle tappa en nagel eller att det blir något knas så är du välkommen att höra av dig,då fixar vi naturligtvis till det (utan kostnad naturligtvis!).
 
 
Naglarna håller ca 2-5 veckor( beroende på hur fort din egen nagel växer) sen måste dom fyllas på/göras om,
och för att få bort gelénageln måste dom filas bort. Fördelen med dessa naglar är att dom är flexibla, dvs att dom rör sig med den naturliga nageln. Dom är inte lika känsliga för removers och är doftfria.
 
Nackdelen är att dom inte är lika starka som en akrylnagel.
 
 
För att bevara dina gelénaglar fina så länge som möjligt, tänk på att:
 
-  Använd handskar vid disk,städ eller trädgårdsarbete (skurmedel och liknande medel har en förmåga att försvaga/förstöra nageln).
 
-  Välj en längd som passar din livsstil och arbete.(Jobbigt med för långa naglar när man inte är van)
-  Använd inte naglarna för att öppna läskburkar,skrapa smuts eller liknande sysslor som bör undvikas.
   (Naglarna är inga verktyg.)
-  Undvik att lacka om naglarna för ofta efter behandlingen.
- Använd endast nagellacks remover för lösnaglar, INTE aceton.
 
Intresserad av att sätta lösnaglar eller att få dom målade? Hör av dig antingen på Facebook eller min mail...
[email protected]
 

 
 
Körsbärsblommor
 
Härliga sommaren fick ge mig inspirationen här
 
 
Temat var rosa!:)
 
 
 
 
 
 
 
 
Dom två nedersta bilderna är målade på mina egna fingrar och det är betydligt svårare att måla på sig själv så ni får ha lite överseende med kvallan ;)
 
 
 
Gelénaglar med naturella tippar
 
 
 Gelénaglar med vita tippar
 
 
Gjorde förstärkning med franskmanikyr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0