Onsdag i mitt hem...

... eller ja i vårat hem, men jag skriver ju utifrån mitt perspektiv ;)
Igår var en helmysig dag, Besök i sammakko hos Familjen Johansson-Törnlind där mamma Persson också är på besök under denna vecka. Skit mysigt att träffa henne igen :)
Sen hamnade vi på dundret i fullfart med pulkåkning:) Gissa om förken bus var nöjd ;) När darling slutade så kom han upp dit och höll oss sällskap innan det bar av hem igen. Pigan var helt slut efter att ha klivit upp tidigt på morgonen  och vart i fullfart hela dagen.  När vi sen kom hem och jag burit upp E till sin säng (då hon slocknade redan i bilen och ville gå i säng) så slängde jag mig i soffan med mitt täcke och mitt hjärta som var minst lika trött som E... Visst var jag också trött men jag skulle envisas med att hålla mig vaken tills Big Brother kl 22 och det gjorde jag, men ju längre jag var vaken ju mer kunde jag känna hur febern i princip knackade på  :/ Tog mig en alvedon och höll mig vaken.. Vilket idag resulterar i vad jag tror kallas feber och förkylning, har ont in kroppen och är glödhet så tro mig här preppas det med alvedon. Tänkte att jag måste försöka hålla ångan uppe och tänkte nästan försöka orka mig på de där med att dra fram snabeldraken och gå en rond och sen även skurhinken. MEN jag tror jag ska samla på mig lite ork ännu, har tagit fram korv från frysen också funderar på om jag ska göra korvstroganoff eller korvsoppa till middag idag,annars hade de ju vart gott med ungsstekt falukorv och pottis :D men ja jag vet inte... Känner verkligen inte för att äta överhuvudtaget idag :/ alltid lika kul med feber.. NOT!
Nej nu lite lunch här och sen kanske ett ryck...? eller...lite vila..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0