När Farfar köpte ny tv..

HAHA! Kom ju på att jag måste berätta om när farfar köpte ny tv!;D
Gudarns vilket gott skratt vi fick oss!
 
Förra veckan på Fredag så var ju jag i sammakko och farfar skulle till stan, jag konstaterade att jag minsan skulle följa med. Farfar var rätt nöjd, de betydde att han trots allt skulle kanske kunna köpa en ny tv som han ett tag har funderat på. Sagt och gjort, vi for till stan och farfar "kollade" på tv-apparater (han hade nog egentligen redan bestämt sig). Vi for på ErikssonsCenter och ut därifrån kom han med en ny tv och en ny telefon. Fammo som muttrade lite över att han dragit dom stora spenderarbyxorna på sig skulle snart få sig ett gott skratt..(Skadeglädjen är den enda sanna glädjen brukar dom ju säga)
 
Farfar kom ut med vagnen och Tv:en.. Jag tittade på kartongen.. Tankarna for genom huvudet (Vem får gå hem?) Farfar som var hel säker på att den skulle rymmas i bagaget blev lite besvärad när han insåg att den inte fick plats där.. Farmor stod brevid och skrattade så jag trode att hon skulle göra på sig vilken sekund som hellst.. Jag började gnugga geniknölarna för att hjälpa farfar så han inte skulle behöva svälja sin stolthet och rulla in tv:en igen tills matti slutade.. MEN Farfar löste de så bra på egen hand. efter lite bänglande.. LÄS: Fälla ner sätena i bilen, dra fram stolarna i framsätet till max och bortplockande av nackstöd så fick vi in tv:en... Farfar var helnöjd, fammo var dock inte lika nöjd som fick sitta på fel sida av baksätet (Fammo är åkrädd och sitter hellst på höger sida bak så hon har full koll på hastighetsmätaren) MEN Tv:en gick in och vi packade oss in i bilen.. TRÅNGT var bara förnamnet där satt jag i passagerarsätet med stolen framdragen till max och hoppades på en guppfri resa.. gupp hade inneburit bulor i mitt huvud och bucklor i farfars tak ;)  Kan upplysa er om att bagaget ännu var tomt så vi kunde minsan handla det vi kom in för att handla och lite mer därtill :)  Kan säga att det är länge sen vi skrattat så gott alla tre samtidigt
 
Ska bjussa på några bilder som jag han fota ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad köpte han för telefon?
Kram kusin

Svar: jag kommer inte ihåg vad de var för tele
Hanna Karlsson

2012-08-17 @ 21:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0