Jag lever!:)

Jag vet, jag vet.. jag ÄR verkligen riktigt dålig med uppdateringar men jag har verkligen inte hunnit!
Har vart i Sammakko från Torsdagkväll till Måndagkväll.. har inte velat vara ensam hemma när hjärtat har jobbat ifall att det händer något. Men inget har hänt, precis som väntat egentligen men OM...
 
Sitter här hemma och försöker känna in lugnet, har som vanligt sjukt ont i kroppen, man börjar känna sig aningens mör nu. Tänkte först att jag skulle göra en "underblogg" om min graviditet, alla krämpor och allt som sitter i nu på slutet för att alla kanske inte vill läsa om det men då tänkte jag som så.. att de är ju faktiskt valfritt, ingen som tvingat in er och läsa inläggen så ni får helt enkelt ha överseende :) 
 
 
hur som hellst idag på 44:an så började dagen vid 8 tiden, fick en stund morgonmys och det är verkligen guldvärt att bara få ligga och mysa i älsklingens famn en stund innan man kliver upp och möter dagen..
 
Klev upp vid nio ungefär och började kolla upp recept till dagens matlagning, har bjudit in farmor,farfar,pappa och hjärtats Farmor.  
Tror dagens middag kan bli riktigt mumsig:)
 
Var en sväng på affären och köpte det sista till efterrätten som jag i sista sekund kom på och tyckte att vi skulle ha!:) 
kom hem igen och jag började fixa med den och vips så dök min pappa upp!
JA, ni läste rätt min pappa kom på besök, händer inte ofta men i mellan åt glimtar han till...
 
Har  just värmt en billys åt pigis som var hungrig, så hon klarar sig tills de är dags för maten :)
Tänkte jag skulle roa mig med att skriva in lite recept i min receptbok men får väl skrivkramp när jag börjar, skriver inte så mkt nå mer.. och de är väl både på gott och ont.. Jag har ju alltid varit den som har skrivit om vad som händer och sker i mitt liv...
 
 

*Bebis update* 
 
Jaha och vad händer på bebis fronten? jag gissar att ni är rätt nyfikna ni också nu och jag har varit dålig på att delge er.. Var in på förlossningen i torsdags igen då jag hade så jävla ont, visade sig att det inte var något annat än förvärkar (REJÄLA FÖRVÄRKAR) blev hemskickad med sovdos.. Bricanyl som stoppar upp.. lugnar livmodern så den slappnar av , en sömntablett så jag skulle få sova och en alvedon mot värken.  sagt och gjort for hem eller ja rättare sagt till sammakko och 57:an där vi "flyttade in" i husvagnen  tog min sovdos och sov klubbad hela natten var inte ens upp och kissade!
 
Har så otroligt ont hela tiden och i söndagskväll var det dags igen... ont som fan ringde in till förlossningen för att fråga om smärtan i ryggen och ja alla krämpor jag hade var något att oroa mig över , till svar fick jag att jag skulle komma in för att dom skulle göra en kontroll.. in till stan och förlossningen och jag visste väl egentligen redan att dom skulle säga som innan, "DET ÄR JOBBIGT PÅ SLUTET, DET GÖR ONT,KROPPEN TRÄNAR INFÖR FÖRLOSSNINGEN" men jag var så sjukt less när vi kommer dit och alla sammandragningar och den värsta smärtan släppt och barnmorskan som vi fick träffa gjorde inget vidare bra intryck på mig redan från första stund jag såg henne.. Hur som hellst hon konstaterade att hon minsan trodde att de inte var något annat än foglossning, Det mina vänner kan jag ju upplysa er om fick mig att gå i taket och se rött! Foglossning kommer väl förfan inte i stötvis?! nej jag tror på förvärkar.. Barnmorskan där iaf hon var som fundersam och frågade mig vad vi skulle göra åt saken, "JA HALLÅ! HADE JAG VETAT DET HADE JAG VÄL FÖR FAN GJORT NÅGOT HEMMA OCH  INTE ÅKT DESSA 6 MIL FÖR ATT DIAGNOSTISERA MIG SJÄLV VILKET JAG ÄNDÅ MÅSTE GÖRA!"
Hon stod där som ett jävla ufo och kom sen fram till att hon skulle gå och prata med läkaren, efter en stund kommer hon tillbaka med en ny... *tadaaa* (gissa vaaad?!) SOVDOS!
Jag tittade på henne när hon skulle ge mig sovdosen..  Tankarna for runt i  mitt huvud.. (MENAR HON PÅ FULLASTE ALLAVAR ATT JAG MOT FOGLOSSNINGEN SKA TA EN JÄVLA SOVDOS?! )  jag fattade ingenting, varför ska jag ta bricanyl för att stoppa upp något som är lungt och inte behöver stoppas?! Varför ska jag ta en sömntablett när jag inte har problem att sova?! Det enda i den där lilla burken hon hade behövt skicka med var den där satans alvedonen! Jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken, så jävla less på att ha ont och sen ha de där jävla  kärringen där inne som försöker berätta för mig att jag ska säga att jag har ont där hon tycker jag har ont.. (hade sån lust att flyga på henne och dunka hennes huvud genom fönstret, inte bara engång utan flera gånger!!!!)  jag satt där på den där jävla britsen och frågade vad som händer om jag INTE tar sovdosen, ja du sover förmodligen inte lika bra och livmodern får inte slappna av... (ÅTER IGEN, VARFÖR SKA DEN SLAPPNA AV OM DEN ENLIGT DIG REDAN ÄR AVSLAPPNAD?!)  hon berättade också att jag skulle kontakta min barnmorska och träffa henne inom 3 dagar.. VARFÖR? Min BM kan väl fan inte göra mer än ni som jobbar på FL..  jag berättade att jag ska till henne på torsdag  (om 4 dagar), men hon svarade snabbt och kort att det minsan bara var att boka om tiden till ondsag. kände hur jag ilsknade till ännu mera..jag for iaf hem missnöjd som tusan MED sovdosen men jag tog den fan inte och jag somnade när vi kom hem och sov nästan 11 timmar! var inte ens upp och kissade.. ännu ett bevis på hur jävla onödig den där tabletten var!  
Ringde min BM på måndag och pratade med henne, berättade hur upprörd jag blev på FL och hon höll med mig det lät mer som förvärkar än som någon foglossning..  behöll tiden på torsdag istället för att ändra den (i samråd med bm, hon sa att jag skulle ringa henne om det var något som bekymmrade mig och fick hennes direkt nr.. DET KÄNDES BRA.. ÄÄÄÄÄNTLIGEN någon som förstår mig!)
 
hur som hellst lovade mig själv att jag fan inte ska åka in på fl en endaste jävla sekund förens huvudet är halvvägs ute då kan dom fan inte säga något eller skicka hem mig.. beöver jag råd eller har funderingar så väntar jag hellre ett dygn och ringer min BM! Satans kärring och göra mig så förbannad där på FL..
 
Igår har jag haft sjukt ont igen och det trycker på som fan neråt, samandragningarna kom och gick under hela kvällen men fan att jag reser mig ur soffan i onödan.. gick på toa innan duschen och ännu mer av slemproppen hade gått.. Nu idag har det kommit lite av den  varje gång jag är på toa.. det vill säga inte lite då jag springer på toa mest hela tiden.. Såå.. ja kanske efter denna middagen nu och allt förberedande inför den att det sätter igång nått.. har haft sammandragningar till och från under hela dagen och det gör ondare och ondare hela tiden.. men jag börjar vänja mig vid att gå runt och ha ont nu så jag tänker som sagt inte göra något åt saken ännu!  I helvete heller att dom ska få den tillfredställelsen att skicka hem mig med ännu en sovdos!
Nu ska jag ta min stenhårda mage,ömmande ben och tryckande rygg och lägga mig en liten stund på soffan innan de är dags för sista förberedelserna innan middagen. på återseende mina vänner
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0