bebis på G?

Ja det vette fan alltså... Iförrgår och igår har jag haft sån där stickande,tryckande och malande känsla i nedre delen av magen.. inte skönt alls.. Men vi tar det från början, hela gårdagen var helt skum.. 

Vaknade tio över tio, Chockad! Hur tusan hade jag kunnat sova så länge och utan att pigis ens hade väckt mig.. Kände mig så otroligt rastlös i kroppen men ändå så jävla kolugn,Vi gick iaf ner fixade frukost som varken jag eller pigis knapt petade i, hon fortsatte leka här hemma och jag fortsatte med min stickning.. Pratade med Malin vid tolvtiden, då bestämde vi att hon skulle komma ut till byn och hälsa på och vid 13 kom jag ju på att jag skulle skriva upp när det gjorde som ondast...Sagt och gjort..  det kom och gick och vid 15 när Malin dök upp gjorde det ännu ont, nästan ondare än från början.. Fick en sån där blixtrande huvudvärk och sen bara *poff* gick den över igen.. två,tre gånger blixtrade det till sådär och sen var det inte mer med det.. den där stickande och tryckande känslan fortsatte och malin som nästan var i upplösningstillstånd fick mig tillsist att inse att de kanske var dags att ringa in till FL då det knappt var 2 minuters mellanrum mellan värkarna.. 
Sagt och gjort jag ringde in, och berättade om mina stickningar och allt tryckande.. berättade om huvudvärken och ja hur jag kände i förrgår och BM som jag pratade med tyckte jag skulle komma in så dom fick kolla på mig... 
 
Ja.. vi var då påväg.. MEN jag som då vägrade åka in utan att ha fått duscha först slängde mig i duschen och malin och Evelina packade hennes väska som hon skulle ha med sig. Efter att jag släpat mig ur duschen så fick jag ÄNTLIGEN tag på den där pappan i huset, han dra nån ramsa här hemma om att den där knölen inte kan svara när man verkligen MÅSTE få tag på honom, jag kan ju meddela er om att jag var lagom road efter att ha försökt nå honom ett X antal gånger utan någon större framgång.. Tillsist ringda han upp iaf och han lät nästan mer skärrad än vad jag kände mig;P tog mig iaf in till stan och FL där konstaterades att det var lite aktivitet med fem minuters mellanrum som avtog, att jag hade små mängder äggviteämnen i urinen och att jag var öppen 2,5-3 cm.. sen blev det hemfärd igen.. så här sitter jag nu med min molande mensvärk har precis haft Julia här som fått naglarna fixade, är sjukt sugen att sätta nya åt mig också, men det skulle inte förvåna mig om det blir dags för förlossning bara för att jag satt naglarna;) tycker det känns så onödigt att sätta dom, är så rädd jag ska riva bebis eller nå när jag har dom... så vi får väl se.. nu åter till min stickning! tjingeling

Kommentarer
Postat av: Lenita

Ååååh vad spännande! Gud, du kommer bli en helt underbar mamma! :) <3

Svar: ja känns spännande som tusan :)
haha tack dockan det får vi allt hoppas ;) <3
Hanna Karlsson

2012-08-08 @ 20:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0