Tillbaka till brottsplatsen.. ;)

JA! Det kan man väl minst sagt säga :) För er som inte vet det så kan jag ju faktiskt berätta att jag under ca 10 års tid bott i Yrttivaara.1993 Flyttade vi hit jag och min mamma med mina småbröders pappa, när jag var 14 eller 15 så flyttade vi härifrån, jag och mamma på heltid och mina bröder på halvtid :P Nu idag ytterligare 10 år senare är jag tillbaka i byn som jag svor på att aldrig återvända till, Lite komiskt va?! Haha ja som sagt det känns lite skumt att jag faktiskt är tillbaka här och dessutom bara två hus bort från där jag växte upp!
Att jag nu bor i den här byn och dessutom håller på att bygga upp min egen familj känns ju lite konstigt, men jag trivs:) Jag har ju min fin fina älskling och jag kan ju säga att hade det inte varit för honom hade jag nog aldrig ens tänk tanken att flytta hit!  Idag är det valborgsmässoafton och sist jag firade valborg i denna by kan jag inte ens minnas men jag vet däremot att det är den där berömda cykeldagen idag.. Denna dag varje år fick vi plocka fram cyklarna;) Vilken unge älskade inte det?! Det betyder att sommaren faktiskt är påväg.. Lyckliga jag!  Jag längtar verkligen grymt mkt till sommaren just nu, eller ja det är med blandade känslor.. Jag Längtar till sommaren då det blir varmt och man får strosa runt i foppisar och linne:D Men jag längtar däremot inte till att gå höggravid under dom varmaste månaderna på året! Har en känsla av att jag kommer få bosätta mig i källaren under hela sommaren ;)
Inte lätt att vara en Hanna alla gånger!

Idag har är det som vanligt fullrulle på 44:an, jag slog upp mina brun/gröna ögon kring halv åtta och var sjukt kissnödig, gick och la mig igen men kunde ta mig tusan inte somna om, så jag fick nog och klev upp helt enkelt, kickade igång lite kaffe och spelade lite, målade färdigt spjälsängen som nu är uppburen i sovrummet och står där den ska stå :)  Så tjusigt så! Slängde igång en maskin med lite kläder och överdraget till spjälsängsmadrassen.. tusan så bra det känns. Hjärtat fixade lite lunch och sen dök frugan,barnen och mamma Annette upp för att hämta tv-bänken så nu är jag ÄNTLIGEN av med den!:D
Efter ett tag dök även Lilla O upp och med sig hade han sin lillasyster, och i ungefär samma veva kom även Rolle på besök så här har vi haft huset fullt! Nu gick hjärtat och pigis ut en stund och jag funderar starkt på att ta fram min tavelduk  och börja skissa upp en taaaavla :) Men samtidigt hade det varit grymt skönt att bara lägga sig en stund och vila ögonen är helt slut i ryggen :/
på återseende mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0