Ett vanligt inlägg, en vanlig dag..


Tänk att man kan känna sig så otroligt lycklig,glad nöjd ja allt på samma gång!? Är det inte facinerande?
Gick igenom  min gammla blogg igår.. (ja den finns kvar, men är lösenordsskyddad) hur som hellst hittade en massa bra kvällsläsning där och jag kan inte förstå hur otroligt dåligt jag har mått förens jag läste där, hur som hellst har mitt måeende ändrats massor och jag antar att jag vet anledningen till det ;)  Om någon hade sagt till mig för ett år sen hur mitt liv skulle se ut idag hade jag förmodligen skrattat den personen i ansiktet och frågat om han/hon är riktigt klok. Något som jag kan skratta rätt gott åt är just det att jag faktiskt bor i Yrttivaara igen, jag som svor över denna by och att jag AAAAAAAAALDRIG någonsin skulle flytta tillbaka hit. Men vad hände? Jag träffade mitt livskärlek och vips så sitter jag här igen lyckligare än någonsin. Jag bor i ett helmysigt hus, med min helt oroligt mysiga pojkvän och helt tokigt underbara lilla pigis:) Säger man något annat än att det är lycka så ljuger man och alla vet väl att det är fult att ljuga?
Mitt i all min glädje så finns det ju naturligtvis annat som gör mig minst lika glad och nöjd med livet, håller som sagt på att "renovera" här hemma, Lill-toan uppe på vindan är just nu ett projekt.. den ska målas om och inredas så den blir fin och fräsch:) Tänkte ju minsan ta och göra den till "våran" toalett. Är som smidigare om man har den där uppe så det inte samlas så mkt här nere, då de är så mkt här nere redan.. Tänker främst på att det faktiskt är duschen och tvättmaskinen här nere som tar nog med plats. Sen kommer ju faktiskt den delen att rivas och byggas om till sommaren så en bra och fungerande toalett är verkligen gudomligt då:)
Idag har jag haft Mia här på besök och hon hjälpte mig att sätta slingor så nu är jag tjusig i skallen igen! Tur hon finns den där Mia, är verkligen sjukt glad att jag har träffat henne. Hon har ett sätt som utstrålar lugn och trygghet och det är uppskattat till tusen! Vi kom fram till att hon skulle komma hit i morgon så lagar vi lunch tillsammans och sen ska hon fota mig (igen) och pigis, Tänkte nämligen att pigis skulle vara med på några bilder(om hon vill naturligtvis) så man får lite tjusiga bilder och göra en fotovägg med:) Tänkte att jag sen ska be Mia foto oss allihopa. Dvs heeela familjen, hon är ju så otroligt duktig och hur kul är det inte att ha bilder på oss alla tre tillsammans. Jaja nå det får bli ett senare projekt.
Nu har vi hunnit få i oss lite lunch och pigis är lite trött så hon la sig på soffan och skulle kika lite film, så nu är På andra sidan häcken igång och hon verkar då nöjd, själv passar jag på med en kopp kaffe och lite bloggande här. Tänkte jag skulle leta lite inspiration så jag får måla en tavla av den där större tavelduken jag har kvar.. sen när den är gjord ska jag minsan ge mig på projekt måla-tavla-till-kusin-emelie, ska bli sjukt intressant har en plan på vad den ska utgå ifrån, frågan är bara hur tusan jag ska få ner allt i bild. Kan bli riktigt intressant:)
Hjärtats jobbvecka har börjat igen och jag måste säga att det självklart blir tomt här hemma utan honom men vi försöker sysselsätta oss så gott vi kan. Nej nu leta inspiration och sen mysa med pigis i soffan en stund tror jag! Tjingeling mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0