Skruvar i massor åsså lite stjärnfall...

Idag har vart en riktig toppen dag!:) Har verkligen inte känts som söndag!:)
I morse vaknade jag lite innan elva av att min älskade Farmor kom och väckte mig(bad henne väcka mig vid elva ifall jag sov ännu), hon satte sig här i sängen och pratade med mig en stund, gudarns vad jag saknar "fammoväckningarna" vi har ALLTID så mysigt på mornarna.. Förut brukade hon väcka mig med frukost på sängen.. Inte alltid men nångång då och då sen satt vi där i sängen och myste och pratade om allt mellan himmel och jord.. är det inte ganska otroligt att hur mycket vi än umgås tar våra samtalsämnen aaaaaldrig slut?! Jag älskar verkligen min fammotid.. idag när jag kom från Cilla så slog jag mig ner brevid fammo i soffan och kröp upp i hennes famn, visserligen är fammo  liten nu mera om man jämnför med mig, men hennes famn är lixom nått extra och den kommer jag aaaldrig att bli för stor för <3  Hon strök mig över håret och kittlades lite som hon alltid har gjort.. De är min fammo de. inget slår dom där fammokramarna..
Hur som hellst min dag startade med lite tvättning av kläder som jag ska ha med mig på mitt lilla måndag till fredag äventyr!:D  Sen gick jag till Cilla och Henka där dom var i garaget, henka donade med nått till bilen och cilla byggde vinterhus till sina kaniner :) Jag och cilla lyckades konstruera dom riktigt tjusiga:)  Sen var det mys och häng inne en stund innan de blev dags att säga hejdå till underbaraste mosan som skulle åka iväg till fammo:) Vi vinkade hejdå och sen hoppade vi i lite kläder och gicck ut. Fortsatte på kaninhusen och sen satte vi kaninerna i uteburen så dom fick skutta runt lite och jag säger.. vilka jävla racerkaniner cilla har:P efter den lilla utestunden hamnade vi inne, jag skrev blogg.. mina 30 intressanta saker och cilla kikade tv innan vi gick till min fammo <3 när vi väl kom hit insåg jag att jag ville prova sticka yllesockar, så jag letade fram strumpstickor och några garnsnuttar och påbörjade ett "sockprojket" kom riktigt långt då jag tog med stickningen till cilla igen och sen när jag kom hem och visade för fammo så bad hon mig sticka både räta och aviga bara för att strumpan ska sitta kvar på foten.. sagt och gjort jag provade och de gick åt skogen vilket resulterade i att jag var tvungen att repa upp ALLTING som jag redan stickat.. *suck* men jag gav inte upp utan började om, så nu har jag börjat om och har en braaaa bit kvar innan jag är ikapp där jag var innan..:P
Nu mina kära vänner tänker jag minsan ta itu med min lilla stickning av strumpan och sen sova så de blir imorgon fort.. för jag ska nämligen inhandla garn( om de nu finns på ica) så jag kan sticka sockar hela bil resan ner till södern;) fast innan jag åker så får nog farmor visa hur man stickar en häl, annars blire låååånga strumpor ;) haha gooodnatt!
Btw.. ikväll när jag gick från Cilla så beundrade jag den sjukt vackra stjärnhimlen.. och vet ni jag såg ett stjärnfall.. och vad jag önskade, de får ingen veta..;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0