Dag 3 – Din syn på droger och alkohol.

Jaha ja.. Droger är för mig något som bör poffa upp i tomma intet och bara försvinna, Många anser att nikotinet är en sorts drog och de kan jag väl hålla med om till en vissdel.. de är beroendeframkallande men jag skulle inte gärna kalla en rökare för drogmissbrukare!
Droger är något som man ser förstöra för så många olika personer i alla åldrar och jag har aldrig fattat vitsen med att dra en lina, köra en spruta i armen eller röka en joint. Jag menar de finns ju så mycket annat som kan göra dig lycklig som dettutom inte skadar dig!
Alkoholen är väl iofs inte bättre och jag dricker alkohol... Går vi ut en kväll så dricks det alkohol.. men jag har alltid varit den att jag dricker det jag tycker om.. jag menar om du nu ska supa dig knall, varför inte då dricka något som du gillar? varför super man sig knall? Ja antingen för att dina vänner gör de och du vill ha en hel sjuk kväll.. (mestadels den anledningen) eller för att de dövar sorgen eller det dåliga måendet( har testat det också).. Så man kan väl lika gärna säga att de också är en drog? ja jag vet inte..  MEN skulle alkoholet kommit idag så skulle de klassats som en drog, lika så kaffet, snuset, sockret ja gud vet allt!? nå nå jag ska inte köra någon föreläsning, jag anser att vi alla är vuxna nog att ta våra egna beslut :)

Från de ena och andra till det tredje :)
Jag har kommit hem för ett tag sen och tänkte passa på att blogga lite innan jag sätter mig och börjar skissa lite :) har känt hela dagen hur kreativiteten har velat komma ut, men har haft fullt upp med annat:P HAr vart en hel kul dag på dagis idag, vi har läst, ritat lite, lunchat och sen lekt i gympan.. Under hökens alla vingar och ett,två,tre ost! Jag hade helt glömt hur kul de var!:D haha blev som barn på nytt:P  Jobbar två skift på boendet nu innan de bär av hem till mampatown och min underbara lägga:) gudarns vad jag längtar! Nå nå nu en sväng på kiosken innan jag tar itu med skissandet!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0