inget vettigt

Hej allihopa! Jag vet att jag har blivit fruktansvärt dålig på att uppdatera min blogg och jag lovar jag ska verkligen försöka uppdatera lite oftare :P
Just nu sitter jag i byn hos farmor och farfar, ja i sammakko med andra ord.
Helgen har vart riktigt toppen, I fredags fyllde min kära mor år:) och i går(lördag) så var det farfars tur och som ni kanske vet så har mina farföräldrar alltid tyckt att min dopdag ska firas i samband med farfar:P "Grattis Hanna på dopdagen" haha tack, enda anledningen till att jag egentligen kommer ihåg att de är min dopdag är just för att de är på farfars födelsedag. sååå igår var det 23 år sen jag döptes:) Hanna Sofia Karlsson! Thats mee!
I fredags satt vi hos familjen Johansson/Törnlind och där dracka jag lite vin och cilla tog sig några öl.. Måste säga att kvällen blev hel mysig. Nästan lite flashbacks! Lördagen gick i smörgåstårtans tecken och de käkades huuuur mkt som hellst kändes de som. Sen på kvällen blev det en bastu med cilla och som vanligt när vi bastar blir de en massa seriöst snack, det var skönt att få prata ut och få höra hennes syn på mina bekymmer. Jag har verkligen saknat min cilla och igår så var det som det brkade vara en gång i tiden.. Bortsett från att jag höll på att elda upp deras hus igår så vart de en toppen kväll ;D
Igår for jag, cilla och liten moa till hakkas för att köpa hallongodis.. Vet inte vad pigo har fått för ryck men ända sen i fredagskväll har hon pratat om att hon ville ha hallongodis.. och som den äran jag har att vara gudmor så kunde jag ju inte annat än lova henne att vi ska köpa hallongodis.. Vi for till affären iaf och när vi kommer in där så spanar vi upp i godis hyllan efter gelehallon.. men vad händer? det finns inga! vi frågade kassörskan och hon sa att finns de inte där så är dom slut.. Både jag och mosan blev ju såklart besvikna men sen när hon fått välja en godispåse kommer kassörskan"kolla här vad jag hittade" hon hade hämtat lösviktsgodis, hon öppnade kartongen och vad fanns där? jo HALLONGODIS! ni skulle sett pigos smile.. från öra till öra:)  Vi fick hallongodiset och vi kunde åka hem nöjda och glada.. Tacka vet jag Hakkas!:D
Men nu mina kära vänner ska jag kila ner och kolla om jag ska börja rensa strömmingen;)
YEEES... Det blir surströmming på 57:an idag! :D
hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0