En riktig pissdag!

Hej hej alla glada,trötta,griniga.. ja vad ni nu är i kväll..
Här sitter jag i min ensamhet, tänkte jag skulle spola upp ett bad men fastnade med min stickning;P Man tycker ju att jag borde få kläm på de snart.. så har jag tur så;)  För er som inte vet så har jag börjat på strumpor åt min farmor och första är klar, men jag är långt ifrån nöjd.. jag får väl helt enkelt börja om.. men men övning ger färdighet, Köpte garn till egna strumpor idag som jag har gett mig på när jag blev klar med fammos ena socka.. och vet ni? jag trooor att det kan bli bättre nu.. inte riktigt säker men kanske.. B har också köpt garn hon har lämnat till mig för att jag ska sticka sockor åt henne:) fortsätter de så här kan jag snart börja sticka strumpor och sälja dom för en billig slant :)  Skulle ha lust att pröva på lite nyheter med de avslöjar jag inte ännu;)  Hur som hellst, går otroligt segt med stickandet idag då mina armar inte riktigt är okej, var upp till vårdcentralen tidigare idag och skulle lämna ett blodprov... Med min tur så var kärringen där uppe inte vidare duktig och var TVUNGEN att sticka mig i andra armen också.. så när tanten stuckit mig fick jag sitta och vänta en stund innan jag reste mig upp och gick hem, var helt svimfärdig. När jag kom hem kröp jag ner i sängen direkt och slockande, trodde seriöst jag skulle tuppa av! Huvva obehagligt sånt där. Nå nå nu är de över och kanske om jag har tur slipper jag påminnas mer nu. Äntligen kan jag avsluta det kapitlet i mitt liv och gå vidare! För mina närmaste som vet vad allt handlar om kan jag säga att jag fick hem ett brev om att de är "avslutat"... Dom valde att lägga ner det hela :)  så De känns skönt. ÄNTLIGEN!
I morgon kommer min kära Farfar in till stan och dåååå mina vänner ska han komma förbi och lämna en telefon åt mig, ska byta med pappsi:) ser verkligen framemot de,är så oootroligt less på den jag har nu så ni vet inte ens!.. kanske man måste sticka en mobilstrumpa åt den så den inte fryser i vinter ;)  Imorgon skulle även min mor föra över penkis åt mig så jag kan handla till bakningen.. (Har lovat henne att baka till hennes födelsedag,hon fyller år på fredag! Underbara mamma<3) Såå i morgon blire nog att baka bullarna, och resterande på torsdag så allt är klart till fredag:) Har hon inte en underbar dotter?! ;)
Kan väl passa på att be mina närmsta om ursäkt för att jag inte har varit den bästa kompisen nu den senaste tiden, men har hamnat i en sån där svacka igen, och har verkligen inte orkat med någonting, har donat på här hemma med mitt och samlat ork och kraft,  ingen vidare bra ursäkt då jag slänger ut den i bloggen kanske, men då vet ni iallafall varför jag inte hört av mig. Men som jag har sagt förut och jag säger det igen.. Det är inte bara på mig det hänger :)
Nu ska jag kila och spola upp mitt bad och sen ska jag krypa ner i säng och drömma gudomligt härliga drömmar.. Drömde en inatt, att jag hade en av dom bästa hos mig, vi skrattade och mådde bara allmänt bra och vet ni? i morse när jag vaknade så insåg jag att det var inte en dröm.. Där brevid mig låg han den där med det sjukt vackra smilet och charmen!  DE NI! Ibland har man tur :)
Godnatt mina kära läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0