En tår av.. vadå?

Idag är jag i sammakko och skriver.. Har tillbringat min eftermiddag och kväll med underbaraste moa och cilla!
Har lagat mat, då cilla på något underligt vis tycker jag gör bättre än henne.. men frågar du mig så är hon den bättre av oss! Har diggat musik och bara njutit av att vara på ett ställe som ger mig trygghet! visst är det konstigt, just nu finns det bara tre ställen på jorden som jag känner mig riktigt jävla trygg på.. Hos cilla och henka, farmor och farfar eller hemma.. sjukt egentligen, jag vet.  När  jag satt vid datorn hos cilla och skulle slå igång lite musik kom pigo fram till mig där jag satt, hon tittade på min profilbild som jag hade på fb och så säger hon.. "Hanna du är så vacker" haha jag bara log och plockade upp henne i famen och svarade " tack  hjärtat, du vet väl att du också är vacker?!" hon tittar på mig och smilar lite innan hon säger "då är vi vackra tillsammans" haha kan man göra något annat än att älska den där tösen?! Jag älskar verkligen henne så mycket så det känns soom att hjärtat kan gå sönder ibland!
hur som hellst jag slog i gång musiken och tog pigo i famnen igen och där stod vi i vardagsrummet och dansade! jag önskar verkligen att såna där ögonblick som jag hade med henne i kväll kunde finnas kvar i huvudet och på näthinnan resten av livet!  tokjäntan!
Jag och cilla började spela kort och på något vänster halkade vi in på snack om mitt liv och mina känslor, lyckor och sorger..  Där satt jag och kände tårarna bränna bakom ögonlocken, jag blionkade bort dom och klarade mig helskinnad genom det. Hon är allt bra min cilla! <3 Sen ringde cilla till myggan som kom och spelade kort med oss och det blev en riktigt trevlig/mysig kväll som är guldvärd.. Ni skulle bara veta hur mkt jag behöver mina vänner just nu.. förmodligen mer än någonsin, jag behöver framför allt cilla och underbara moa! Cilla för att hon förstår mig på ett sätt ingen annan kan göra och moa för att hon kan få dom tyngsta och svartaste molnen att försvinna från ens himmel!
I kväll när jag promenerade hem till farmor och farfar så gjorde jag en upptäckt.. Visste ni att när sammakko ligger i totalt mörker, fullmånen lyser, stjärnorna lyser som små vackra lampor lååångt låångt bort och frosten har lagt sig över allt så är det verkligen JÄTTE vackert!? Vet ni hur mycket man älskar den här byn då? och vet ni hur mycket man önskar att man hade någon att visa det för?!  eller någon och någon.. jag önskar jag fick visa det för Xxxxx.. nej nu orkar jag inte mer är verkligen trött och jag har miljoner tankar som snurrar! gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0