Flygplanskrasch!

Vaknade upp med hjärtat dunkande, precis som att du hade släppt lös 1000 hästar som rusade runt där inne..  Jag kände riktig panik.. Jävla mardrömmar... Låg kvar i sängen, tänkte på personen i fråga och funderade om jag skulle skicka iväg ett sms eller ringa.. Funderade lite till.. Tänk om hon skulle ta illa upp, men så bestämde jag mig för att skicka ett sms iaf, hon fick tycka vad hon vill. JAg slängde iväg ett sms.. Jag bara behöver höra att allt är bra.

Drömmen handlade om Mattias givetvis.. Drömde att jag pratade med han i telefon(fråga mig inte varför) och han skulle ut och flyga, sen berättade han att en person hade berättat att "i morgon" så skulle han råka ut för en stor olycka.. och jag la ihop det med flygningen, vilket han inte hade gjort ännu. Jag berättade min sida på saken och sa att han inte bör fara ut och resa just den dagen.. Han skulle promt ut och flyga iallafall.. såå morgonen kom och helt plötsligt satt vi på flygety båda två.. Vi skulle mellan landa i kramfors klockan 20.00  och när vi gick ner för landning så kan jag se flera "själar" stå där nere på landningsbanan bl.a mattias.. JAg fick världens panik över att jag inte såg mig själv där nere..  helt plötsligt tar vi mark, och landningen som jag trodde hade gått bra slutade i en extrem jävla smäll.. det var ritkigt obehagligt.. Jag vet att jag sen vaknade upp någonstans i gällivare och försöker ringa M i världens panik, men han svarar inte och sen går det inte ens att slå nummret.. Jag försöker komma ut från stället där jag är vilket förmodligen är från sjukhuset.. jag tar mig till hans föräldrars hus för där kan jag få svar är min första tanke.. jag åker dit, jag plingar på dörren och jag ser att det är folk hemma..  men ingen öppnar, då blir jag förbannad och går rakt in, jag ser kalle och monika sitta vid bordet och dom pratar med någon som också ser jätte ledsen ut ( jag antar att det kan vara mattias nya flickvän).  Jagh frågar om han lever.. men ingen svarar mig, ingen verkar ens se mig.. genom dörren kommer mattias in hans armar är sönder, man ser att dom har fått sy honom, att han är blå på ena kinden och han ser så otroligt sorgsen ut. Han tittar på mig och säger vi överlevde inte.. Sen helt plötsligt står jag i en lång lång lång trappa.. (tänk er en trappa upp i en fyr, som bara går runt runt runt) jag försöker ta mig upp för den och jag kommer ingen vart, min tanke är att jag MÅSTE komma upp dit för där är min son.. Där uppe finns han och jag måste dit, när jag väl tar mig upp så ligger han i spjälsängen och han sover lugnt och fridfullt brevid sängen står en kvinna och jag ser hur hon helt plötsligt försöker kväva honom.. jag rusar fram och försöker hindra henne.. men jag kan inte röra varken henne, kudden eller pojken sen helt plötsligt blir han tyst och stilla,där står jag och gråter och hatar kvinnan av hela mitt hjärta.. jag önskar att jag inte vore död så jag kunde slåihjäl henne! sen försöker jag plocka upp honom och lyckas där ligger han i mina armar och ler och skrattar för fulla muggar.. kvinnan som kvävde honom öppnar ett fönster och slänger ut hans kropp genom fönstret.. Jag blir ´ännu mer förbannad och lyckas få ut henne genom fönstret genom att tänka ut henne.. jag ser hur hon faller ner mot den mörka marken långt långt ner... Jag ser mig i en spegel och min spegelbild är så otroligt hemsk, där står jag med bandage runt mitt huvud, jag har sår i hela ansiktet och dom har fått sy på några ställen, på ena kinden och tinningen har jag röda fula skrapsår.Ganska djupa, jag känner på mitt ansikte och det känns lika hemskt som det ser ut, sen tittar jag ner på mina armar och händer för första gången och inser att ena armen är riktigt trasig, jag har ett järnrör in genom magen och mitt ena ben är sytt ända från ljumsken ner till insidan just ovanför knät.. sen vaknar jag!


jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan drömma nått sånt?! Jag vet att jag lever och mår bra, men min spontana tanke var att jag ändå måste kolla med mattias hur han mår, vi har inte pratat på ett tag och jaa.. min oro tog över.. Jag har inte haft någon mardröm på länge och jag hatar dom verkligen!:/  huvva...
nu har jag iaf fått skriva av mig och det är väl kanske inte det roligaste att läsa men det var skönt att få ur mig det..  Frågan är vad drömmen betyder, jag är helt säker på att  allt man drömmer har en betydelse.. men frågan är bara vaad?



Kommentarer
Postat av: Anne

Hojj vilken dröm :O

Förstår att du grubblar, drömmar brukar ju komma med budskap om något, håller tummarna att det inte är något negativt. Kram

2011-06-11 @ 13:25:58
Postat av: Hanna

Jo huvva var inte alls kul när jag vaknade:/ men blev bättre när jag fick skriva ner den, kändes inte lika verkligt då ;) haha



Har suttit och sökt på drömtydning men hittar inget..

2011-06-11 @ 13:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0