2:a Advent...

Hej hopp alla glada!
Idag har det vart en riktigt mysig dag, men dock lite seg.. Morronen började med en massa mys så klart och sen ner för lite morronkaffe och här hände de inte så mkt, väntade på cilla och Henka som skulle komma förbi och efter tre timmars väntande så fick vi veta att dom inte skulle komma alls! Kändes som att vi hade kunnat hunnit med en massa annat än att bara sitta och vänta på ingenting! Nå nå vi for iväg på ICA och inhandlade de som behövdes för tillverkning av pepparkakshus.. Hjärtat köpte ett igår, men glömde godisarna som skulle vara på:P
När vi kom från ICA så dök cilla, Mosan och Henka upp iaf, lillebror kom förbi och senare även min kära mor.
Känns som att de vart en väldigt social dag iallafall.. Sen blev det en promenad med lillfröken i pulka och vi hamnade hos Hjärtats farmor en liten stund och nu är vi tillbaka här hos Hjärtat och tänkte få i oss lite middag.
Igår så hade vi Min kära far och mina farföräldrar på middag och de var trevligt värre hörrni.. Var igång ända från morronen, jag och E bakade peppisar och dom blev riktigt tjusiga:) MEdans vi bakade passade Hjärtat på att hämta en julgran och sen drog karusellen för middagsbestyren igång och en jäkla tur var ju det! speciellt med tanke på att när allting var klart och skulle in i ugnen så gick strömmen! så här fick jag mig världens härligaste syn!;)
Hjärtat i T-Shirt, kortkallingar och pannlampa där han stod och skar sallad! de ni! de är inget man ser varje dag;D
Maten blev iaf bra och det var riktigt trevligt, tror farmor,farfar och pappa var lika nöjda som vi när middagen var över..:)  Vi mös ner oss i soffan och lillpigan somnade.. Inte så konstigt iofs med tanke på att det vart fullt ös hela dagen!:) Jag och hjärtat fick oss en RIKTIG myskväll och det var uppskattat till tusen!:)
Nu ska jag passa på att slänga in lite bilder på FB och sen ska jag pussa på mitt underbara hjärta! tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0