1:a December

Hej mina små raringar!
Idag är det den 1:a December och det innebär att det bara är 24 dagar kvar till julafton! Jag har ju egentligen tappat allt vd som heter julstämning, men här om kvällen när jag bakade lussebullar och älsklingen min hängde upp julgardiner så kunde jag känna hur julstämningen började krypa sig på. Igår köpte vi pepparkaksdeg (jag vet, hemmagjord är mkt godare, men de tar sån tid!) hur som hellst så tänkte jag att jag och lilla E skulle roa oss med att baka peppisar någon dag :)  Igår var vi förbi hos farmor och farfar i sammakko och käkade middag, sen förbi hos Cilla och Henka en sväng så tjejjorna fick leka lite. Jag tycker det är jätte kul att dom kommer så bra överens, även om Moa tycks ha gett mig totaldissen nu när jag har M och E i mitt liv.
Bakade som sagt lussebullar i förrgår och dom belv riktigt goda, vilket tyvär Tiger också verkade tycka!
Hjärtat var skogstokig i går morse när han upptäckte att kisse  haft kalas;) Han muttrade nått om att få iväg kattfan... Jag och E kämpar för fulla muggar med den där odågan.. Hon är ju för jävla go!;)
Hur som hellst, bakade lussebullarna på kvällen, och vi packade dom in påsar och på något vis blev påsarna kvar på bänken.. Kisse har alltså någon gång  under kvällen (måste det ha varit) fått för sig att leka med 2 av påsarna, ja de låg lussebullar över hela köksmattan underbordet.. och det saknades flera stycken.. Hjärtat sa något om att hon måste ätit upp iaf 3-4 st.. och ni som känner mig vet att mina lussebullar ALLTID jäser sådär enormt typ till giganter.. Kan inte alls fatta hur kisse har orkat äta så många! Ska bjussa er på en bild!
Lussebullarna som  jag lyckades baka:)
Kisse tyckte de var jätte mumsigt:P och självklart var det en betalbar syn att se när hjärtat släpade fram dammsugarn på morgonen och dammsög upp smulorna;)
Hjärtat var inte alls glad när han gjorde upptäckten på morgonen och kisse verkade inte speciellt brydd..;)
och medans jag bakade lussebullarna så passade hjärtat på att fixa med julgardinerna och lite julkulor, oj vad han glittrade ännu igår;)
här "fållar" han gardiner ;)
här ska de hängas julkulor.. tur han är så duktig:)
Från det ena till det tredje, idag är det ju som sagt den 1:a och det innebär att det är dags att öppna första luckan i kalendern och tror ni inte att vi glömde de i morse!? HUR tusan kan man glömma det? jaja nå men hon får öppna dom senare då :) nu sätta mig med min stickning och surra med frugan i tele! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0